söndag 20 oktober 2013

Nordiska mästerskapen i Bouldering

2:a på NM!!

Hurra!

Jag är väldigt glad för min goda placering och nöjd med min prestation.

Tyvärr har jag inga bilder att visa men jag tänkte skriva några ord ändå.

Jag hade aldrig trott att jag skulle få ett av mina allra bästa tävlingsresultat på den här tävlingen med tanke på hur uppladdningen har sett ut. Visserligen har jag tränat på i vanlig dos och kört det har mest blivit bouldering inomhus. En annan sak som har karaktäriserat träningen den senaste tiden är att jag har verkligen försökt att ge allt jag har på varje enskilt försök under träningspassen. Det tror jag verkligen är något bra och det kanske har haft betydelse. I vilket fall så är det något jag tänker fortsätta med och som jag kan rekommendera andra som vill bli bättre. Dessutom är det roligare att träna på det sättet.

Att jag inte hade så höga förväntningar inför tävlingen hade säkert också en positiv effekt.

Hur som helst var det väldigt roligt och jag ser fram emot allt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du såg väldigt stabil ut! Bra jobbat :-)